Slow boat to Lombok - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Annette Loenen - WaarBenJij.nu Slow boat to Lombok - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Annette Loenen - WaarBenJij.nu

Slow boat to Lombok

Blijf op de hoogte en volg Annette

22 Juli 2014 | Indonesië, Mataram

Na een prachtige rit van ubud baat Lovina met twee stops onderweg Bij de gitgit waterval en prachtig tempel complex betrokken we een prima kamer met terras en zee zicht in het adirama beach hotel. De volgende ochtend was het vroeg dag half zes wake up call voor de boot die ons kwam ophalen om naar de dolfijnen te kijken. We waren daar niet alleen. Zeker zestig boten die vol gas achter de dolfijnen aanjaagden zodra die een vin boven het zee oppervlak hadden gestoken. Een hilarisch schouwspel maar we hebben ze wel gezien. We hadden de mazzel dat ze twee keer boven kwamen pal naast onze boot. Daarnaast een prachtige zonsopgang over de bergen en een herrlijke warme zee maakten het tot een weliswaar vroeg maar fantastisch uitje. Eergisteren vertrokken we naar chandidassa. Het hotel wat we daar hadden was hetzij basic fantastisch gelegen aan een bananenplantage met aan de andere kant uitzicht op zee. Meteen maar even de boot naar lombok geregeld. Gedoe elke keer weer dat onderhandelen zelfs over vastgestelde boot tarieven maar uiteindelijk na vier mannetjes de bodem prijs onderhandeld.

Nu zitten we te wachten tot ze ons komen ophalen om naar de boot te brengen. Dat is voor die bodemprijs dan nog even de vraag natuurlijk want vooralsnog verschijnt er niemand. Maar goed ze zijn dan ook pas tien minuten te laat. We gaan het zien. Kus voor allemaal tot later

• 22 Juli 2014 - 08:38

Hans En Joke:

Hallo allemaal,

Tja, dat onderhandelen.... Dat brak ons uiteindelijk op na 3 maanden India. Het zit ons niet in de genen denk ik. Nog mazzel dat jullie geen Amerikanen en/of Japanners in de buurt hadden staan, want dan is onderhandelen nog eens zo moeilijk! Ik wist niet dat het zo druk was nu op Bali. Dat met die dolfijnen ken ik van Afrika en leeuwen, maar met dolfijnen had ik nog nooit van gehoord. Het blijft echter een fantastisch uitje! Nu de leeuwen nog meiden! Volgende reis naar Afrika?
    Al met al hebben jullie een vakantie om jaloers op te zijn! Heerlijk!
    Annette, was je blij of juist niet dat je nu vakantie hebt? Lag je hart bij Schiphol afgelopen week of juist niet? Hier is het een soort van nationale ramp. Ministers, Kamer, Koning en Koningin terug van vakantie en volop in de ellende gestort!
    Verder is het hier al een week lang prachtig weer en gaan we regelmatig naar het strand. Xandra is zondagochtend thuisgekomen uit Pula en a.s. dinsdag vertrekken Xandra en ik naar New York en verder.
    Vandaag krijg ik mijn eerste betalende klant voor een stijlanalyse en dat is natuurlijk een mijlpaal.
    Geniet nog even lekker van het luie en heerlijke leven in Bali!

Hartelijke groet van

Hans, Joke en Xandra

• 22 Juli 2014 - 11:27

Joost En Patricia:

Dag lieve familie,

Wat leuk om jullie ervaringen te lezen! Mooi programma zijn jullie aan het doen. Ben benieuwd straks naar alle foto's.
    Wij zijn inmiddels verkast van onze Winery net buiten Verona naar de Piemonte. Rondom Verona was het prachtig. Veel kleine plaatsjes gezien en natuurlijk lekker gegeten en gedronken (wijngebied Veneto). De opera in de arena is altijd een ervaring op zich om tot 24.00 in de warmte te zitten en naar een opera te zitten kijken en luisteren (Un ballo in Maschera).
    Gisteren in de Cremona geweest, de plaats waar Antoninio Stradivaria heeft geleefd en gewerkt. Het stadje telt nog veel actieve vioolbouwers. Erg leuk om te zien.
    Vanaf vandaag de Piemonte ontdekken wat ik zelf mooier vind dan Toscane!

Veel liefs van Bok en Joost

• 24 Juli 2014 - 13:42

Janke Tartaud:

Lieverds,
    ik ben altijd blij om van jullie te horen. Wat fijn dat jullie genieten en allemaal goede uitstappen maken.
    Hier is het ook mooi zomerweer en ik doe het lekker rustig aan. En dat betekent dat ik niets te
    vertellen heb, maar wel geinteresseerd ben en blijf.
    Liefs van Janke

Tags: N